בארץ אהבתי מחכים לאורח כתבה לאה גולדברג אך היא שואלת : מי לב חכם ויכירנו, האם אפשר שלא להכיר באורח? למה היא מתכוונת? למה צריך להיות חכם או ליתר דיוק בעל לב חכם בשביל להכיר? משורר מזמור מז בתהילים מסיים את המזמור במשאלה מי חכם וישמור אלה ויתבוננו חסדי ה'. גם הוא מקווה שיהיו חכמים שיוכלו להתבונן. מה הקשר בין הדברים?
הרבנות הראשית לישראל תיקנה לומר את מזמור מז בתהלים בפתיחת התפילה של ליל יום העצמאות ולאחריו את המזמור שירו לה' שיר חדש כי נפלאות עשה. בשיעור למדנו את המזמור ודרכו את רצון המשורר שנדע להודות, להתבונן בנפלאות ולשיר שיר חדש שתכליתו: הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו.
שלא נהיה בבחינת "אני ישנ"ה שאיתה מסיימת לאה את השיר שלה
בָּאָרֶץ אָהַבְתִּי הַשָּׁקֵד פּוֹרֵחַ
בָּאָרֶץ אָהַבְתִּי מְחַכִּים לְאוֹרֵחַ
שֶׁבַע עַלְמוֹת
שֶׁבַע אִמָּהוֹת
שֶׁבַע כַּלּוֹת בַּשֵּׂעָר
בָּאָרֶץ אָהַבְתִּי עַל הַצְּרִיחַ דֶּגֶל
אֶל אֶרֶץ אָהַבְתִּי יָבוֹא עוֹלֵה רֶגֶל
בְּשָׁעָה טוֹבָה
בְּשָׁעָה בְּרוּכָה
בְּשָׁעָה מַשְׁכִּיחָה כֹּל צַעַר
אַךְ מִי עֵינֵי נֶשֶׁר וְיִרְאֵנוּ
מִי לֵב חָכָם לוֹ וְיַכִּירֶנּוּ
מִי לֹא יִטְעֶה
מִי לֹא יִשְׁגֶּה
מִי וָמִי יִפְתַּח לוֹ הַדֶּלֶת
אֲנִי יְשָׁנָה וְלִבִּי עֵר
עַל פְּנֵי בֵּיתִי הָאוֹרֵחַ עוֹבֵר
וְהַבֹּקֶר אוֹר
וּבֶחָצֵר
אֶבֶן בּוֹדֵדָה מִתְגּוֹלֶלֶת